Јавне набавке

Календар

No event in the calendar
пон уто сре чет пет суб нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Основа програма васпитно-образовног рада

Васпитно-образовни рад са децом узраста до 3 године

Задатке неге, васпитно-образовног рада са децом до 3 године, реализују медицинска сестра и васпитачи.

Основни задаци се односе на:

  • очување и унапређивање здравља деце (превентивна здравствена заштита),
  • неговање, подстицање и оплемењивање спонтаног развоја детета,
  • уважавање специфичности узраста и индивидуалних потреба детета,
  • стварање повољне социјално-емотивне климе, структуирање васпитне средине која задовољава и мотивише дете,
  • у периоду адаптације планирање активности које детету омогућавају лакши боравак и навикавање на групу деце и особље,
  • посебно неговање индивидуалног контакта кроз јединствен утицај неге и васпитног рада, и постепено прерастање у групне облике рада; обезбеђивање здравствено-хигијенских услова.

У оквиру васпитног утицаја и развијања појединих својстава личности, планирају се посебни задаци:

  • физичко-сензорног развоја,
  • емоционално-социјалног развоја,
  • сазнајног развоја.

У оквиру наведених области, осмишљавају се и активности:

  • физичко-сензорног развоја које:
    • подстичу очување здравља детета,
    • подстичу развој покрета,
    • подстичу моторику,
    • развијају навике.
    • емоционално-сoцијалног развоја које:
      • подстичу различита искуства детета,
      • подстичу самосталност,
      • подстичу сигурност,
      • подстичу усвајање основних норми понашања и вредности,
    • сазнајног развоја које:
      • подстичу и негују природну радозналост детета,
      • подстичу различита искуства чулним доживљајима,
      • подстичу развој говора и комуникације,
      • проширују, богате појмове.

Дакле, полазећи од основа програма васпитно-образовног рада са децом узраста до 3 године, приоритетни задатак васпитног рада је да чува, подстиче и оплемењује спонтане изразе понашања детета у односу на околину. У раду треба поћи од поштовања дечије индивидуалности у откривању и мењању света око себе, помоћи детету да упозна себе, овлада собом и својом околином делујући на њу. Подстицати комуникацију на релацији дете-дете и дете-одрасли кроз спонтано изражавање и кроз разноврсне активности за подстицање физичког развоја, емоционално-социјалног и сазнајног развоја. И даље ће се посебна пажња посветити хигијени, нези и превентивној здравственој заштити детета.

Важан аспект рада је успостављање што квалитетније сарадње са родитељима, односно старатељима деце у циљу усаглашавања ставова и васпитних образаца вртића и породице.