Асоцијације развијају мисоне процесе (логичко размишљање, закључивање), функционално знање, усмеравају пажњу, концентрацију и буде креативност код деце. 

 

Асоцијације

Круг, гума, бицикли, камион то је __________________________.

Длака, четка, гумица, плетеница то је________________________.

Јагодица, нокат, маказице, лак то је _________________________.

Креч, боја, соба то је ____________________________.

Кап, кишобран, гумене чизме, кабаница то је ______________________.

Игрице, екран, каблови, клик то је ________________________________.

Зека, башта, корен, снешко то је __________________________________.

Оџак, врата, кров, праг то је ______________________________________.

Лакат, шака, рукав, кажипрст то је _________________________________.

Школа, клупа, књига, торба то је ______________________________.

Сладолед, сунце, папуче, шорц то је ___________________________.

Гнездо, гуче, голубарник, трг то је ______________________________.

Кук,колено, зглоб, патика то је __________________________________.

Коса, коњ, глава, густа то је _______________________________.

Зелене, плаве, браон, црне то су ____________________________.

Када, умиваоник, пешкир, купање то је _______________________.

Батак, кљун, кокошињац, кукуруз то је ________________.

Крошња, корпа, колач, сок то је _______________________.

Ноге, дирке, музика, концерт то је _________________________.

Ексер, слика, алат, даска то је ____________________.

Дугме, крагна, рукав, пегла то је _______________.

Рингла, палачинке, дршка, кајгана то је ______________________.

Крава, јогурт, павлака, чоколадно то је __________________________.

Питалице

На зиду, на столу, на руци, куца тика-так, то је _____________.

На прозору је, шарене је боје, штити нас од сунца то је ______________.

Иде по прузи, вуче вагоне, од метала је скроз то је __________________.

Глава, врат, рамена, руке, шаке, труп, стомак, нога и стопало то је ___________________.

У устима се беле. Гриземо и жваћемо, оштри су и груби то су ______________.

На очима лепезице, машу и скупљају сузице то су ________________.

Има две рупице, па нам краси лице, процури кад идеш бос то је ___________.

Као сунце и његов зрачак, као цвет маслачак, као она паприка љута то је _______________.

Као дим из оџака, као миш из буџака, као небо кад Сунце крива то је _________________.

Када у кућу улазиш, кроз њих пролазиш, брава. Кључ, квака, то су _________.

Посуђе, апарати, храна, кување. Мириси и топлина то је _______________.

На зиду виси, греје нам воду, за каду, лавабо и судопер то је ______________.

Торта се прави, фил нам фали, врти се и мути путер то је _________________.

Када је мокра коса, он се лати посла, дува и суши косе прамен, то је _______.

За играње, спорт, облаче је мама, тата, син и ћерка то је _________________.

Зс темпере и водене боје, да насликам ремек - дело своје, за њу ми треба и воде чашица то је __________________.

Овај штапић црно срце има, главна је ђачка алатка, када се црта, пише, словка то је __________________.

И дебели и танки, у бојама, пластични, кад се боје цртежи и постери то су ______________.

Књига за учење у школи је друачије зову, има је сваки ученик то је _________.