Услуга "еВртић" (2)
Канцеларија за информационе технологије и електронску управу на националном Порталу еУправа пружа могућност свим градовима и општинама да својим грађанима омогуће подношење електронских Пријава детета у Предшколску Установу електронским путем (услуга позната као "е-вртић").
Грађани општине Нови Кнежевац од сада на потпуно електронски и бесплатан начин могу да пријаве децу за упис у Предшколску Установу.
Услуга еВртић представља електронску пријаву деце за упис у Предшколске Установе. Родитељи више неће морати да долазе у Предшколску Установу приликом пријаве детета, већ пријаву могу извршити електронски на Порталу еУправа.
Електронско подношење пријаве се врши једноставним попуњавањем online обрасца, а прилагање остале документације није потребно (извод из матичне књиге рођених, уверење о запослењу за оба родитеља/старатеља). јер се аутоматски прибављају.
Васпитно-образовни рад са децом узраста 3-6 година
Као основни задатак предшколског васпитања и образовања, поставља се задовољавање првенствено потреба деце, а потом и породице и друштва. Основе програма темеље се на хуманистичком схватању природе детета, односно његовог физичког и духовног развоја, која га дефинише као активно, интерактивно и креативно биће. Посебна пажња посветиће се свим видовима комуникације, затим неговању поштовања и самопоштовања. У том циљу организоваће се велики број активности у самој установи (игровног или радионичарског типа), дружења са децом из других вртића, такмичарске и спортске дечије игре, активности деце у психолошким, драмским, ликовним радионицама и еколошке активности.
* Приоритетни задаци су следећи:
- стварање повољне средине за учење и развој,
- богаћење и подстицање дечијег развоја и напредовања кроз социјални, емоционални, физички и интелектуални развој,
- праћење развојних и индивидуалних карактеристика,
- остваривање што боље сарадње на следећим нивоима: васпитач-дете, васпитач-васпитач, дете-дете, васпитач-родитељ, васпитач-шире окружење.
* Програмски садржаји и задаци условљени су:
- узрасним могућностима деце,
- различитим аспектима развоја,
- индивидуализацијама у раду,
- актуелностима у окружењу и заједници,
- показатељима евалуације,
- оствареној сарадњи са родитељима.
У оквиру редовног васпитно-образовног рада, васпитачи у појединим групама реализују активости из области развоја самопоштовања деце, кооперативне комуникације и сл. У групама које, између осталог похађају и деца са сметњама у развоју, рад ће се одвијати према инклузивном програму.