Услуга "еВртић" (2)
Канцеларија за информационе технологије и електронску управу на националном Порталу еУправа пружа могућност свим градовима и општинама да својим грађанима омогуће подношење електронских Пријава детета у Предшколску Установу електронским путем (услуга позната као "е-вртић").
Грађани општине Нови Кнежевац од сада на потпуно електронски и бесплатан начин могу да пријаве децу за упис у Предшколску Установу.
Услуга еВртић представља електронску пријаву деце за упис у Предшколске Установе. Родитељи више неће морати да долазе у Предшколску Установу приликом пријаве детета, већ пријаву могу извршити електронски на Порталу еУправа.
Електронско подношење пријаве се врши једноставним попуњавањем online обрасца, а прилагање остале документације није потребно (извод из матичне књиге рођених, уверење о запослењу за оба родитеља/старатеља). јер се аутоматски прибављају.
Припремни предшколски програм
На најстаријем узрасту радиће се на припреми деце за школу, кроз адекватне садржаје и активности. Програм ће се изводити од септембра 2019. године до јуна 2020. године, по Програму Министарства просвете Републике Србије.
Циљ васпитно-образовног рада у оквиру припремног предшколског програма је да допринесе:
- целовитом развоју детета,
- развоју способности,
- проширењу искуства,
- богаћењу сазнања о себи, другима и свету који га окружује.
Припремни предшколски програм се реализује тако да развија физичку, социјалну, емоционалну, интелектуалну спремност и готовост, те мотивацију детета за полазак у школу. Стога је врло битно испунити следеће задатке:
- подстицати осамостаљивање детета,
- пружити подршку физичком развоју,
- јачати социо-емоционалне компетенције,
- пружити подршку сазнајном развоју,
- неговати и подстицати радозналост,
- подстицати креативност, толеранцију и уважавање индивидуалности.
Васпитно-образовни рад са децом узраста 3-6 година
Као основни задатак предшколског васпитања и образовања, поставља се задовољавање првенствено потреба деце, а потом и породице и друштва. Основе програма темеље се на хуманистичком схватању природе детета, односно његовог физичког и духовног развоја, која га дефинише као активно, интерактивно и креативно биће. Посебна пажња посветиће се свим видовима комуникације, затим неговању поштовања и самопоштовања. У том циљу организоваће се велики број активности у самој установи (игровног или радионичарског типа), дружења са децом из других вртића, такмичарске и спортске дечије игре, активности деце у психолошким, драмским, ликовним радионицама и еколошке активности.
* Приоритетни задаци су следећи:
- стварање повољне средине за учење и развој,
- богаћење и подстицање дечијег развоја и напредовања кроз социјални, емоционални, физички и интелектуални развој,
- праћење развојних и индивидуалних карактеристика,
- остваривање што боље сарадње на следећим нивоима: васпитач-дете, васпитач-васпитач, дете-дете, васпитач-родитељ, васпитач-шире окружење.
* Програмски садржаји и задаци условљени су:
- узрасним могућностима деце,
- различитим аспектима развоја,
- индивидуализацијама у раду,
- актуелностима у окружењу и заједници,
- показатељима евалуације,
- оствареној сарадњи са родитељима.
У оквиру редовног васпитно-образовног рада, васпитачи у појединим групама реализују активости из области развоја самопоштовања деце, кооперативне комуникације и сл. У групама које, између осталог похађају и деца са сметњама у развоју, рад ће се одвијати према инклузивном програму.
Основа програма васпитно-образовног рада
Васпитно-образовни рад са децом узраста до 3 године
Задатке неге, васпитно-образовног рада са децом до 3 године, реализују медицинска сестра и васпитачи.
Основни задаци се односе на:
- очување и унапређивање здравља деце (превентивна здравствена заштита),
- неговање, подстицање и оплемењивање спонтаног развоја детета,
- уважавање специфичности узраста и индивидуалних потреба детета,
- стварање повољне социјално-емотивне климе, структуирање васпитне средине која задовољава и мотивише дете,
- у периоду адаптације планирање активности које детету омогућавају лакши боравак и навикавање на групу деце и особље,
- посебно неговање индивидуалног контакта кроз јединствен утицај неге и васпитног рада, и постепено прерастање у групне облике рада; обезбеђивање здравствено-хигијенских услова.
У оквиру васпитног утицаја и развијања појединих својстава личности, планирају се посебни задаци:
- физичко-сензорног развоја,
- емоционално-социјалног развоја,
- сазнајног развоја.
У оквиру наведених области, осмишљавају се и активности:
- физичко-сензорног развоја које:
- подстичу очување здравља детета,
- подстичу развој покрета,
- подстичу моторику,
- развијају навике.
- емоционално-сoцијалног развоја које:
- подстичу различита искуства детета,
- подстичу самосталност,
- подстичу сигурност,
- подстичу усвајање основних норми понашања и вредности,
- сазнајног развоја које:
- подстичу и негују природну радозналост детета,
- подстичу различита искуства чулним доживљајима,
- подстичу развој говора и комуникације,
- проширују, богате појмове.
Дакле, полазећи од основа програма васпитно-образовног рада са децом узраста до 3 године, приоритетни задатак васпитног рада је да чува, подстиче и оплемењује спонтане изразе понашања детета у односу на околину. У раду треба поћи од поштовања дечије индивидуалности у откривању и мењању света око себе, помоћи детету да упозна себе, овлада собом и својом околином делујући на њу. Подстицати комуникацију на релацији дете-дете и дете-одрасли кроз спонтано изражавање и кроз разноврсне активности за подстицање физичког развоја, емоционално-социјалног и сазнајног развоја. И даље ће се посебна пажња посветити хигијени, нези и превентивној здравственој заштити детета.
Важан аспект рада је успостављање што квалитетније сарадње са родитељима, односно старатељима деце у циљу усаглашавања ставова и васпитних образаца вртића и породице.