Услуга "еВртић" (2)
Канцеларија за информационе технологије и електронску управу на националном Порталу еУправа пружа могућност свим градовима и општинама да својим грађанима омогуће подношење електронских Пријава детета у Предшколску Установу електронским путем (услуга позната као "е-вртић").
Грађани општине Нови Кнежевац од сада на потпуно електронски и бесплатан начин могу да пријаве децу за упис у Предшколску Установу.
Услуга еВртић представља електронску пријаву деце за упис у Предшколске Установе. Родитељи више неће морати да долазе у Предшколску Установу приликом пријаве детета, већ пријаву могу извршити електронски на Порталу еУправа.
Електронско подношење пријаве се врши једноставним попуњавањем online обрасца, а прилагање остале документације није потребно (извод из матичне књиге рођених, уверење о запослењу за оба родитеља/старатеља). јер се аутоматски прибављају.
0-3 месеца
Реагује на значење различитих тонова гласа, на пример, на љутите, умирујуће и веселе гласове. |
3-6 месеци Овај период карактерише почетак брбљања: па, ба, да, та, апа…
|
6-12 месеци
|
12 – 18 месеци
|
18 – 24 месеца
|
|
2 године
|
3 године
|
4. године - Говори пуним реченицама - Говор је разумљив - Даје тачан одговор на питања “Шта радиш када си: “Гладан?” “Поспан?”, “Жедан ?” -Одговара на једноставна питања “Ко”, “Шта”, “Где” и “Зашто”? - Говори вам о активностима из вртића и дружењима с пријатељима - Прича о нечему што му се недавно догодило, правилним редоследом - Речник садржи од 1200 до 1500 речи - Правилно изговара следеће гласове : А, Е, И, О, У, Ј, В, П, Б, Т, Д, К, Г, Ф, Х, М, Н, Њ, С, З, Ц, Ш, Ж, Л - Са 4,5-5 година би требало да правилно изговара и гласове Ћ, Ч, Џ, Ђ, Љ И Р - Допуштена одступања: Ш, Ж, Ћ, Ч, Џ, Ђ ( у пракси се на овом узрасту показало и често одступање у изговору гласова Л, Љ и Р) - Броји до пет - Показује леву и десну страну - Зна да нацрта квадрат - Зна песмице од две и три строфе - Имитира говор и понашање одраслих - Пажња детета тј. његова игра може да траје до 10-ак минута - Игра се измишљених игара - Више се служи доминантном руком - Зна да разликује супротности ( велико- мало, бата- сека, отворено-затворено, пуно-празно..) - Правилно употребљава прошло време: Видео, седео, ишао... - Прича причу на основу слика Кооперативно је у игри са другом децом
|
5. година - Говор је у потпуности граматичан - Дефинише једноставне речи - Прича приче по сликама и препричава их - Извршава три узастопна налога - Просечно употребљава 2000 речи - Са 5,5 година би требало правилно да изговара све гласове матерњег језика - Броји до 10 - Црта човека шематски, сече маказама по линији, боји цртеже - Црта круг, квадрат и троугао - Облачи се и скида без помоћи - Почиње да схвата правила разних игара - Може да се концентрише на кратке приче и да поставља питања о њима - Разуме већину тога што чује код куће и у вртићу - Разуме предлоге: иза, испред. - Користи реченице с пуно детаља (Највећа лопта је моја) - Лако комуницира са одраслима и другом децом - Именује нека слова и бројеве - Разликује јутро од вечери - Познаје сва 4 годишња доба - Разликује боје |
6. година - У речнику има преко 2000 речи - Правилно изговара све гласове матерњег језика - Препознаје римовање речи (нпр: “Види малу Росу, сама пере косу”, “Кћери моја Нато, ти си моје злато”) - Врши анализу и синтезу гласова у речи( На које слово почиње реч САТ? ; Када кажем М-И-Ш шта сам рекла? Које је последње слово у речи ОКО; Од којих се слова састоји реч ЧАША?…) - Користи речи супротног значења( дан- ноћ, црно-бело…) - Зна дане у недељи - Користи синониме за велики број речи - Служи се просто-проширеним реченицама - Броји до 10 унапред и уназад - Саставља слику од 4 дела - Оријентише се у времену(дан-ноћ, јутро, подне, вече, сада, пре , после) - Црта човека са више детаља - Зна која је лева а која десна рука - Већина деце уме да напише и прочита своје име - Препознаје слова азбуке и већину зна да напише - Самостално је у храњењу и хигијенским навикама и може му се поверити мања сума новца |